تظاهرات ضد نظام سرمایه داری بار دیگر رم پایتخت ایتالیا را فرا گرفت
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، به دنبال فراخوان اتحادیه صنفی 'Fiom Cgil' كاركنان بخش صنایع ایتالیا امروز همزمان با اعتصاب سراسری دست از كار كشیدند و به همراهی دانشجویان و سایر شهروندان ایتالیایی در دفاع از حقوق شغلی، قانونی و علیه نظام سرمایه داری با شعار 'دمكراسی و كار ' در مركز شهر رم، به تدابیر ریاضتی دولت 'ماریو مونتی ' اعتراض كردند.

كاركنان بخش صنایع ایتالیا امروز با بیش از 600 دستگاه اتوبوس و دو رام قطار از سراسر این كشور در تظاهرات شركت كردند تا صدای اعتراض خود را به گوش مقامات ایتالیایی برسانند.

میدان 'سان جووانی 'در رم پس از گذشت پنج ماه از درگیری های روز 15 اكتبر گذشته، میان معترضین و ماموران پلیس، بار دیگر صحنه راهپیمایی اعتراضی ایتالیایی ها برای دفاع از حقوق شغلی، قانونی و بهبود شرایط كاری شد.

تظاهركنندگان همچنین علیه سیاست های اقتصادی دولت ریاضتی 'ماریو مونتی' نخست وزیر ایتالیا شعار دادند.

معترضین با شعار 'پولداران و انگل ها باید هزینه بحران را بپردازند'، 'همه باید از حق اشتغال برخوردار باشند' ، 'ماده 18 قانون كار را تغییر ندهید'، ' عدالت و برابری ' و ' نظام سرمایه داری باعث ایجاد بحران و بیكاری و كاهش حقوق شاغلان شده است 'به اعتراض پرداختند.

گروهی از دانشجویان معترض با پرتاب تخم مرغ به یكی از شعبه های بانك 'اینتزا' پرداختند و شعار 'امیدواریم به سرعت ورشكست شوید' بر ساختمان بانك چسباندند' و گروه دیگر سعی بر تغییر مسیر خود داشتند كه با مداخله نیروهای ضد شورش پلیس متفرق شدند.

اروپام ** 2171**1596**2047**





:: برچسب‌ها: درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: